Bezpłatny audyt zgodności systemu e-urząd z wymogami ustawy o informatyzacji

 

Dla kogo jest kierowany

  • Dla urzędów które zakupiły system typu "e-urząd", "obieg dokumentów" lub "skrzynka podawcza".
  • Dla urzędów które planują zakup systemu typu "e-urząd", "obieg dokumentów" lub "skrzynka podawcza".

Cel audytu

  • Weryfikacja czy system informatyczny jest zgodny ze wszystkimi wymogami ustawy o informatyzacji oraz ustawy o podpisie     elektronicznym,
  • Weryfikacja czy dany system zapewni wypełnienie przez Urząd wszystkich obowiązków nałożonych przez ustawę o     informatyzacji oraz ustawy o podpisie elektronicznym,
  • Potwierdzenie, że deklaracje producenta systemu mają pokrycie w rzeczywistości.

Zakres audytu

W ramach audytu jest weryfikowanych 12 najważniejszych wymagań stawianych systemom dla e-administracji. Szczegóły 12 wymagań można obejrzeć w dziale dokumentacja

  1. Elektroniczna Skrzynka Podawcza
  2. Elektroniczne doręczanie pism interesantom
  3. Obsługa i przetwarzanie dokumentów elektronicznych w formacie XML
  4. Obsługa bezpiecznego (kwalifikowanego) podpisu elektronicznego
  5. Udostępnianie danych z rejestrów publicznych
  6. Bezpłatny program do prezentacji i weryfikacji dokumentu
  7. Zgłoszenie systemu do rejestru systemów teleinformatycznych
  8. Spełnienie minimalnych wymogów dla systemów teleinformatycznych
  9. Badania zgodności z oprogramowaniem interfejsowym
  10. Metadane i Archiwa Państwowe
  11. Bezpieczeństwo przetwarzanych dokumentów oraz danych elektronicznych
  12. Format danych zgodnyz definicją rejestrów publicznych

Audyt jest przeprowadzany jedynie na zlecenia jednostek administracji publicznej.

Więcej informacji - napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.